Gildia Croatoan

Zwierzątka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Croatoan Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ibisa




Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 1:01, 06 Gru 2010    Temat postu: Zwierzątka

Podstawy

Oto trzy kroki, które trzeba podjąć, aby złapać zwierzątko:

A) Łapanie zwierzątka

Na początku trzeba odwiedzić Łowcę Zwierzątek, który powinien być w każdym głównym mieście danej strefy

Logar – niedaleko Domu Aukcyjnego
Dolina Przygotowań – niedaleko Domu Aukcyjnego
Varanas – niedaleko teleportu w Dolnym Mieście Wschodnim
Obsydianowa Twierdza – plac Najemników
Srebrny Wodospad…
Kandor – niedaleko Domu Aukcyjnego

, i zakupić u niego pułapkę na Cavie za 8k złota. Potem zabija się potworki, aż w końcu z któregoś wyjdzie Cavia. Ustawia się wtedy pułapkę na ziemi poprzez kliknięcie jej PPM (prawym przyciskiem myszy) i zagania się do niej Cavię. Wymaga to nieco wprawy, zachodzenia Cavii najlepiej od tyłu, nadawania jej kierunku poruszania, aż przejdzie w bliskiej odległości od pułapki. Kiedy pułapka pochwyci tą wyrośniętą świnkę morską, klikamy LPM (lewy przycisk myszy) na pułapce, a do plecaka wpada jajo o losowym poziomie, atrybucie i wielkości statystyk. Pułapka trwa tylko 60 sekund, a po tym czasie znika!

Istnieje też możliwość, że z potworka wyjdzie Złota Cavia. Jest ona najcenniejsza, ponieważ jest znacznie większa szansa, iż otrzyma się z niej lepsze zwierzątka, który dają najwięcej (patrz: sekcja „Atrybuty i Stopnie). Z normalnych Cavii otrzymuje się losowy stopień jajka, który jednak również może być pomarańczowy.

Nawet, jeżeli jeden gracz wydropił Cavię z jakiegoś mobka, inni gracze mogą ją zagonić do swojej pułapki. Dlatego trzeba być szybkim, uważać na cwaniaków, którzy mogą zwędzić Cavię sprzed nosa.

B) Wyposażanie się w / utrzymywanie zwierzątka

Ze złapanej Cavii otrzymuje się jajo. Trzeba kliknąć PPM i otwiera się interfejs zwierzątek (można go też otworzyć poprzez kliknięcie ikonki łapki, znajdującej pod portretem postaci w lewym, górnym rogu ekranu). Następnie jajo kliknięte PPM umieszczamy w slocie zwierzątka (prawy górny róg interfejsu) i viola, mamy peta. Karmić go można poprzez jedzenie kupione u Trenera Zwierzątek – w zależności od rodzaju jedzenia, zwiększa się poziom najedzenia (głód), Lojalności, Doświadczenie oraz Trening, potrzebny do rozwijania umiejętności zwierzątka.

Pożywienie można również zdobyć na Ranczu Millera, do którego przenosi nas Trener Zwierzątek

Umiejętności zwierzątka

Umiejętności zwierzątka można podzielić na pasywne i aktywne. Pasywne to te, które możemy sami podnosić petowi, w zależności od ilości aktualnie posiadanych przez niego Punktów Talentu (zdobywane poprzez jedzenie i awansowanie peta na wyższe poziomy). Natomiast aktywne to te, których zwierzątko używa same, jeżeli ma tylko wystarczający poziom ogólnego zadowolenia.

Umiejętności pasywne są dla każdego rodzaju zwierzątka takie same, natomiast aktywne nie.
Dla przykładu: Czerwona Żaba zwiększa aggro właściciela oraz daje buffa na obrażenia od broni na 30 sekund, natomiast Krab z Wybrzeża Łkań zwiększa x% zręczność przez 30 sekund. Umiejętności aktywne prawie zawsze dotyczą pana!

Zamieszczam listę petów (zapewne niepełną), wraz z ich aktywnymi umiejętnościami. Nie jest ona całkowicie przetłumaczona (nie chcę wprowadzać w błąd, jeżeli moje tłumaczenie okaże się złe), ale zawsze można skorzystać z translatora lub słownika języka angielskiego. Znajduje się w drugim poście niniejszego poradnika.

Atrybuty i Stopnie

Istnieje 7 atrybutów dla zwierzątek, które w zależności od rodzaju ulepszają dane statystyki:

- Światło-Light (Wytrzymałość / Siła / Zręczność)
- Ziemia-Earth (Siła / Wytrzymałość / Zręczność)
- Ciemność-Dark (Zręczność / Siła / Wytrzymałość)
- Wiatr-Wind (Zręczność / Wytrzymałość / Mądrość)
- Ogień-Fire (Inteligencja / Mądrość / Wytrzymałość)
- Woda-Water (Mądrość / Inteligencja / Wytrzymałość)
- Żaden-None (wszystkie statystyki)

Dla przykładu, zwierzątko z atrybutem Światło, będzie miało największy bonus dla pana z wytrzymałości, nieco mniejszy z siły, jeszcze mniejszy ze zręczności i zerowy (lub najmniejszy, w zależności, czy jajo jest runiczne) do pozostałych statystyk.

Istnieje 5 stopni zwierzątek, posiadających, odpowiednio, dane wartości do statystyk:

- Pomarańczowe [6/5/4] [3]
- Fioletowe [5/4/3] [2]
- Niebieskie [4/3/2] [1]
- Zielone [3/2/1]
- Białe [2/1/1]

Dla przykładu, zwierzątko z pomarańczowego jaja będzie miało 6 pierwszej statystyki (w zależności od atrybutu – patrz wyżej), 5 drugiej statystyki i 4 trzeciej statystyki. Wielkości te liczą się także do stopnia wzrostu statystyk pana.

Ostatnie cyfry w nawiasach przy trzech pierwszych stopniach odnoszą się do statystyk zwierzątek z jaj runicznych.

Łączenie

Zwierzątka można łączyć ze sobą, by podnosić ich statystyki. Łączyć można te zwierzątka, które mają te same atrybuty (czyli Światło ze Światłem, Woda z Wodą). Wyjątkiem jest tu łączenie z jajem o atrybucie Żaden (None) – można je dodać do każdego innego zwierzątka z jakimkolwiek atrybutem. Wielkość zwiększanych statów pana bazuje na poziomie zwierzątka – im większy poziom peta, tym więcej dodaje ono do statystyk swojemu właścicielowi.

Jeżeli pet wysokiego poziomu łączony jest z tym niższego (łączyć można wyłącznie wysoki lvl z niższym lvlem!), pet większego zdobywa Doświadczenie, Trening oraz te statystyki, które pet niższego poziomu miał wyższe. Ilość zdobytego treningu oraz doświadczenia zależna jest od poziomu treningu i doświadczenia zwierzątka, które jest włożone w prawej ikonce panelu łączenia. W tym procesie niszczy się zwierzątko włożone w prawą komórkę panelu łączenia, natomiast zyskuje zwierzątko w lewej komórce panelu.

Możesz łączyć tylko 3 razy dziennie. Opcja łączenia za talony nie jest jeszcze dostępna.

Doświadczenie i Punkty Talentu zwierzątka

Istnieje kilka sposób zdobywania powyższych:

1. Kupno odpowiedniej mikstury u Łowcy Zwierzątek, która kosztuje 45 Zasług Gildii (+1000 exp, +500 PT);
2. Karmienie zwierzątka Złotym Jajem (z zadania z Rancza Millera; +100 exp, +50 PT)
3. Karmienie zwierzątka specjalnymi ciastkami Millera (+10 exp);
4. Łączenie zwierzątka ze zwierzątkiem o tym samym lub żadnym atrybucie i niższym poziomie (to, ile się otrzymuje exp i pt, zależne jest od „wchłanianego” zwierzątka
• ten sam poziom 1000 exp
• 1 poziom mniej 500 exp
• 2 poziomy mniej ~333 exp
• 4 poziomy mniej ~250 exp
• 5 poziomów mniej ~200 exp

Lojalność

Wpływa na poziom asysty do statystyk dla pana i chęć atakowania – im wyższa Lojalność, tym większe statystyki dla pana i większe prawdopodobieństwo ataku peta na moby. Tylko przy Lojalności na poziomie 100, zwierzątko powinno atakować każdego potwora.

Lojalność można zwiększyć karmiąc peta deserami kupionymi u Łowców Zwierzątek lub zdobytymi z zadania w Ranczu Millera.

Głód

Im dłużej zwierzątko pozostaje przyzwane, tym jest bardziej głodne. Jeżeli nie jest ono prawie całkowicie nakarmione, nie będzie używało swoich umiejętności. Wydaje mi się, iż Głód spada o 2 punkty co godzinę. Karmić peta można wyłącznie wtedy, kiedy jest odwołany.

Uzdolnienie (ang. Aptitude)

Jego wysoki poziom przydatny jest do dwóch rzeczy

1. Podczas podnoszenia zwierzątka na poziom, zwiększa wielkość bonusu do asysty dla pana. Jest ona liczona następującym wzorem: Nowa wartość = Aktualna wartość + (Wzrost / 2) * (Aktualne Uzdolnienie / 100)
2. Wpływa na wielkość asysty otrzymywanej przez pana

Pozyskiwanie materiałów

Zwierzątko może ćwiczyć jedną umiejętność zbieractwa w danym czasie oraz pozyskiwać do 99 materiałów. Trzeba kupić narzędzia do zbieractwa u Łowcy Zwierzątek (po 99 sztuk), włożyć je w ikonkę zbieractwa, wybrać poziom, z którego chciałoby się otrzymywać materiały i pet sam je zbiera. Awansuje również w poziomach zbieractwa, co umożliwia mu efektywniejsze pozyskiwanie materiałów, a także dostęp do materiałów coraz wyższego poziomu

Śmierć

Śmierć pana powoduje spadek Lojalności o 3 punkty i Głodu o 30 punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Croatoan Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Flower Power phpBB theme by Flowers Online.
Regulamin